Melancholy...
Legenda Adam GS-424 Grundig Audio Technika Thorens NAD Denon JVC Sony
Nasza prawdziwa pasja to sprzęt audio z legendarnych lat 70-80 Vintage
Skoro trafiłeś na nasze aukcje internetowe znaczy że jesteś takim samym miłośnikiem sprzętu jak my.
Sprzedaż nie jest dla nas najistotniejsza ... nie chcesz kupować, ale masz pytania, o serwis, zamianę, części itp., szukasz topowego modelu, do swojej kolekcji, chciałbyś zaproponować, inną cenę, chciałbyś zastawić sprzęt w naszym komisie, poszukujesz sprzętu audio który podkreśli niepowtarzalny wystrój twojego wnętrza, potrzebujesz regeneracji, odrestaurowania swojego sprzętu (mamy duże doświadczenie w serwisie i regeneracji vintage audio) ? dzwoń, pisz ... na pewno odpowiemy...
Ze współczesnym audio jest jak z nowymi samochodami z salonu - wyjeżdżając za bramę od sprzedawcy tracisz na wartości kilkadziesiąt procent, po kilku latach pojazd przedstawia niewielką wartość użytkową, tak samo dzieje się ze sprzętem audio.
Kupując za przyzwoitą cenę, coś co ma 30-40 lat, ciągle świetnie funkcjonuje, wykonane jest z najlepszej jakości materiałów, oraz części w większości produkcji Japońskiej, fantastycznie brzmi i oczywiście wygląda niemal zjawiskowo i niepowtarzalnie, a jeśli wystąpi jakaś usterka to najczęściej da się ją łatwo usunąć w kilka minut, kupujesz ponadczasową jakość, niesamowitą przyjemność z użytkowania.
Można też śmiało użyć stwierdzenia, że jest to bardzo dobra lokata kapitału, jak złoto, zegarki i diamenty.
Starannie wybrany i szanowany sprzęt nigdy nie traci na wartości, wręcz odwrotnie bardziej zyskuje wartość wraz z upływem czasu...
Dziś sprzedajemy.
Najlepszy Polski gramofon Adam 424 wersja eksportowa, stan techniczny oraz wizualny jak NOWY.
Zapraszam Kuba Audio-Vintage Czestochowa.
Masz pytania dzwoń lub pisz.
Nie kupuj w markecie "plastikowych śmietnikowych sprzętów" to nasze hasło przewodnicze - współczesny budżetowy sprzęt ( taki do kilku tysięcy złotych ), poza bardzo niską jakością wykonania (w większości tworzywa sztuczne, cienkie stalowe blachy zamiast drewna i aluminium lub dobrych stopów metali ) charakteryzuje się bardzo słabą jakością i niską "muzykalnością"
Zastosowanie na masową skalę układów scalonych zamiast tradycyjnie stosowanych w tzw. złotej erze audio tranzystorów ( lata 70 i 80) "zabiło dźwięk" i spowodowało, że większość urządzeń brzmi nijako.
W swojej ofercie posiadamy bardzo duży wybór wzmacniaczy, amplitunerów, cd odtwarzaczy, magnetofonów kasetowych oraz szpulowych, kolumn głośnikowych, gramofonów, wzmacniaczy lampowych, najlepszych renomowanych firm.
Link: olx.pl/oferta/CID99-IDdxtcJ.html
Legenda telwewizji DVD
Tytuł aukcji/filmu Legenda telwewizji Reżyser Adam McKay Obsada Danny Trejo, Jack Black, David Koechner, Will Ferrell, Paul Rudd, Ben Stiller, Luke Wilson, Fred Willard, Tim Robbins, Seth Rogen, Gary Sievers, Vince Vaughn, Steve Carell, Missi Pyle, Holmes Osborne, Christina Applegate, Charles Walker, Kathryn Hahn, Fred Armisen, Ian Roberts Rok produkcji 2004 Czas 90 min. Opis Will Ferrell (Old School, Elf) jako Ron Burgundy, najpopularniejszy spiker telewizyjny w San Diego w latach 70. Jego zdaniem kobiety mogą zajmować się dziennikarstwem pod warunkiem, że są to relacje z pokazów mody lub programy o gotowaniu. Kiedy więc okazuje się, że ma pracować ze zdolną, młodą dziennikarką (Christina Applegate), piękną, ambitną i zbyt inteligentną by być tylko atrakcyjną dekoracją, tych dwoje ludzi nie tylko nie potrafi się porozumieć ale wkracza ze sobą na wojenną ścieżkę. Błyskotliwa, pełna wysmakowanego humoru komedia, którą musisz zobaczyć ! Dodatki - bezpośredni dostęp do scen
- komentarz do filmu twórców i aktorów [PL]
- kręcenie filmu "Legenda telewizji" - 9'32'' [PL]
- potknięcia na planie - 7'37'' [PL]
- sceny usunięte - 27'45'' [PL]
- videoklip "Afternoon delight" - 3'52'' Dźwięk Dolby Digital 5.1: angielski ,polski (lektor) 5.1 Napisy jęz. polski Obraz 16 : 9, Licencja NIE Stan płyty
Drobne rysy
KOSZT WYSYŁKI 7 PLN PRIORYTETPŁACISZ RAZ BEZ WZGLĘDU NA ILOŚĆ WYGRANYCH AUKCJI
ALE GDYBY UZBIERAŁA SIĘ BARDZO CIĘŻKA PACZKA MOŻE BYĆ TROCHĘ DROŻEJ
ABY UNIKNĄĆ NIEPOROZUMIEŃ ZANIM ZLICYTUJESZ KONIECZNIE !!! ZAPOZNAJ SIĘ ZE GDYŻ ZAKUP U MNIE OZNACZA AKCEPTACJĘ WARUNKÓW ZAWARTYCH NA TEJ STRONIE
Nie jestem też w stanie odpowiadać na maile z pytaniami, na które odpowiedź znajduje się na tej stronie.
Link: allegro.pl/-i5892816225.html
Srebrna czarka z HERBEM PORAJ, XIX wiek
Srebrna czarka
z herbem PORAJ
Unikatowy przedmiot użytkowy – srebrna czarka z dwoma uchwytami po bokach. Czarka półokrągła o spłaszczonym dnie (do próbowania wina?). Brzusiec zdobionym rokokowym ornamentem - roccaille i motywem roślinnym z kwiatami. W kartuszu utworzonym przez ornament wygrawerowany został polski herb szlachecki - Poraj (a tarczy herbu umieszczona jest pięciopłatkowa róża, która jest także powtórzona w klejnocie). Uchwyty czarki tworzą zawoje roccaille'owe z charakterystycznymi grzebieniami. Wnętrze czarki złocone ogniowo.
Czas i miejsce powstania: Niemcy - Heilbronn, koniec XIX wieku. Czarka ocechowana na spodzie puncami złotniczymi: Niemcy (półksiężyc i korona), próba srebra 800, firma Peter Bruckmann & Söhne (orzeł z rozpostartymi skrzydłami, firma działała w Heilbronn w latach 1805-1973), polska cecha probiercza z oznaczeniem próby srebra i miastem - Kraków (dziewczyna w chuście z oznaczeniami "K" i "3").
Poraj (Rosa, Rosa Alba, Róża, Różyc, Różycze, Stoice, Una Rosa) – polski herb szlachecki pochodzenia czeskiego. W polu czerwonym pięciopłatkowa róża srebrna. W klejnocie samo godło. Herb z przełomu X wieku i XI wieku. Nazwę tradycja wywodzi od Poraja, syna księcia czeskiego Sławnika i brata świętego Wojciecha, protoplasty tego rodu w Polsce. Miał on przybyć wraz z orszakiem Dąbrówki i osiąść w Wielkopolsce. Według legend herbowychsynowie Sławnika mieli w herbie róże, każdy w innym kolorze. Duże podobieństwo wykazuje tu czeska legenda o Panach z Różą (czes. Páni z Růže), dotycząca rodu Vitkowców i pochodzących od nich pięciu rodów z różą w herbie ( panowie z Hradce, z Krumlova, z Rožmberka, z Landštejna, ze Stráže a Ústí). W wyniku unii horodelskiej w 1413 przeniesiony na Litwę (herb przyjął bojar litewski Mikołaj Bylina, adoptował Michał z Michałowa z rodu Różyców). Do herbownych zalicza się ponad 600 polskich nazwisk - najsłynniejsi herbowni: Adam Mickiewicz, Wincenty Kadłubek.
Wymiary: wysokość: 4,5 cm, długość z uchwytami: 17 cm, średnica czarki: 11 cm, waga 203 gramy. Stan zachowania: bardzo dobry (widoczne ślady użytkowania - przetarcia złocenia wewnątrz oraz rysy na spodzie).
Do obiektu (bezpłatnie) dołączamy pisemny certyfikat potwierdzający oryginalność przedmiotu oraz wszelkie informacje zawarte w opisie.
Gwarantujemy oryginalność, wiek oraz stan zachowania wystawianych przedmiotów. Do każdego przedmiotu zakupionego na naszych aukcjach wystawiamy paragon fiskalny, na życzenie fakturę VAT marża.
W razie pytań jesteśmy dostępni pod numerami telefonu 503 51 71 71 lub (12) 421 02 34 oraz poprzez email: galeria@koneser.krakow.pl . Wszystkie wystawiane przedmioty można oglądać i odbierać w naszej siedzibie:
CONNAISSEUR Salon Dzieł Sztuki, Rynek Główny 11, Kraków
Link: allegro.pl/-i5331958112.html
Full-X Trio - An Introduction to counterpoint (CD)
U nas znajdziesz swoją muzykę
Sprzedający
O nas
Oferta
Kontakt
Skype
Telefon: +48 606 654 314
Regulamin aukcji
PAMIĘTAJ: wzięcie udziału w aukcji jest równoznaczne z akceptacją naszego regulaminu! W ramach zwrotu przyjmujemy towar w stanie nienaruszonym (nierozfoliowanym)! W przypadku ewentualnych zwrotów prosimy zawsze opisać przyczynę odesłania towaru (nie zapomnij o użyciu nicka z Allegro). W przypadku zwrotów - przyjmujemy tylko oświadczenia listowne!
W przypadku naszych aukcji wypełnienie formularza wysyłki jest OBOWIĄZKOWE!
Wszystkie pytania proszę zadawać poprzez serwis Allegro.
Koszt transportu nie zmienia się przy zamówieniu większej ilości płyt.
Zmiana adresu do wysyłki jest możliwa wyłącznie poprzez Formularz sposobu zapłaty i dostawy Allegro. Właściwy adres do wysyłki proszę wpisać w miejsce: "Adres do wysyłki"
Kupujący kupując ten produkt jednocześnie upoważnia sprzedającego do zawarcia umowy na usługi pocztowe w imieniu i na rzecz kupującego.
Zapraszam na stronę "O mnie" w celu uzyskania dalszych informacji.
Full-X Trio - An Introduction to counterpoint (CD)
Zespół w składzie Adam Fulara (gitara dwugryfowa, klawisze), Tomasz Fulara (bas), Michał Bednarz (perkusja) prezentuje osobiste, rzadko spotykane podejście do muzyki. Płyta jest wynikiem wieloletnich poszukiwań w dziedzinie polifonicznej improwizacji.
Muzyka adresowana jest do wszystkich, którzy są gotowi na chwilę zostawić ulubione gatunki muzyczne i posłuchać czegoś nowego.
O utworach bardzo entuzjastycznie wypowiada się legenda amerykańskiej gitary Paul Gilbert:
Pozdrawiam, Roman_2007
Uwagi
Sprzedajemy tylko przedmioty nowe i oryginalne.
O tym czy wystawiona jest płyta CD, DVD czy winylowa decyduje tytuł aukcji i oznaczenie nośnika.
Jeśli w tytule jest oznaczenie LP – jest to Long Play – czarna płyta winylowa.
Dane sklepu
MusicNet - Roman Szczelina
Niwnica 62B
48-321 Niwnica
REGON: 531062760
NIP: PL 7531036477
mBANK: 32 1140 2004 0000 3302 7453 8255
Płatność i wysyłka
Płatność "z góry"
Przez PayU lub zwykły przelew bankowy (mBank: 32 1140 2004 0000 3302 7453 8255) w tytule przelewu prosimy podać swój Nick i nr aukcji.
Płatność za pobraniem - tylko na terenie Polski
Wysyłka Poczta Polska 9.- PLN - za pobraniem 14.- PLN
Wysyłka kurier KEX 14.- PLN - za pobraniem 20.- PLN
Towar wysyłamy najczęściej w 1-2 dni robocze. W sporadycznych przypadkach czas realizacji ulega wydłużeniu do 14 dni.
Link: allegro.pl/-i6081318786.html
EKIPA różne odcinki
ORYGINAŁ przedmiotem aukcji jest Tom 4 (odcinek 5), sprzedaję też inne odcinki, zapytaj podam które jeszcze mam. Bohaterami "Ekipy" są politycy, członkowie parlamentu oraz ich współpracownicy. Wśród nich jest Henryk Nowasz, były premier i legenda opozycji, który pewnego dnia zostaje oskarżony o współpracę z PRL-owską bezpieką. Do mediów dociera informacja o teczce Nowasza ze znajdującym się w niej dokumencie z podpisem Nowasza.. OBSADA(212)Ekipa Katarzyna Herman Aleksandra Pyszny, szefowa gabinetu politycznego premiera Rafał Maćkowiak Hubert Kowerski, rzecznik prasowy rządu Marcin Perchuć Konstanty Turski, Premier Krzysztof Stroiński Adam Niemeic, szef Kancelarii Agnieszka Grochowska Dorota, asystentka Adama Niemca Janusz Gajos Henryk Nowasz, były premier Aleksandra Justa żona Turskiego Andrzej Seweryn Prezydent Julian Szczęsny Wojciech Brzeziński Radek Dariusz Toczek Bartek SPRZEDAJĘ WIĘCEJ FILMÓW ZAPRASZAM ZA MOJE AUKCJE
Link: allegro.pl/-i6320919678.html
DVD_Topór (Hatchet) _____ŁÓDŹ
DVD_Topór(Hatchet with Robert Englund)
reżyseria: Adam Green
muzyka: Andy Garfield
obsada: Richard Riehle, Tony Todd, Robert Englund, Kane Hodder, Joshua Leonard, Joel Moore, Patrika
Darbo, Johnny Rock, Parry Shen, Tamara Feldman, Joel Murray, Gary Desroche, Jessica Dwyer, Deon
Richmond, Joleigh Fioreavanti, Mercedes McNab, Adam Weisman, Brandy Scott, John Carl Buechler, Chris
Bailey
rok produkcji: 2006
nośnik: DVD
czas trwania: 93 min
format obrazu: 16:9
format dźwięku: Dolby Digital 5.1 angielski, Dolby Digital 5.1 polski
napisy: polskie
dodatki: bezpośredni dostęp do scen
stan produktu: Produkt ORYGINALNY. Płyta używana, sprawna.
Opis:
Potwornie zdeformowany od urodzenia chłopiec Victor mieszkał z ojcem w domu na bagnach. Ludzie byli
dla niego okrutni, był ofiarą żartów rówieśników. Pewnej nocy w czasie Halloween miejscowe dzieci chcąc
go rozdrażnić i przestraszyć, przez przypadek podpaliły dom. Śpieszący na ratunek synowi ojciec
nieszczęśliwie trafił go w głowę i zabił maczetą... taka jest legenda Luizjany... Ale ludzie naprawdę znikają
tu na okolicznych bagnach, a gdy ktoś zbliży się wystarczająco do starego domu Crowley'ów, ciągle
usłyszeć może wołanie Victora.. Grupa turystów podróżująca po bagnach Nowego Orleanu utyka
niespodziewanie w głuszy, a ich wieczór zabawy w duchy przeradza się w krwawą noc koszmaru na
jawie...
Link: allegro.pl/-i5691983180.html
Jak czytać malarstwo polskie Folga-Januszewska
MOJE DANE
31-055 KRAKÓW
UL.MIODOWA 4
TEL.12 422-19-56
KOM. 665 221 722
ja@neostrada.pl
OPŁATY ZA PRZESYŁKI
WYSYŁKA POCZTA POLSKA
WPŁATA NA KONTO
STANDARDOWA 10,00 ZŁ
PRIORYTETOWA 15,00 ZŁ
ZA POBRANIEM PRZESYŁKA
PRIORYTETOWA 25,00 ZŁ
ODBIÓR OSOBISTY 0 ZŁ
KSIĘGARNIA
"jerzywo" ZAKUPY Z GWARANCJĄ
1. Prowadzimy księgarnię od 1990r. - patrz "o mnie"
2. Na Allegro jesteśmy od 2004r.
3. Kupując u nas mają Państwo gwarancje szybkiej wysyłki
4. W przypadku jakichkolwiek problemów / reklamacji
ewentualne dodatkowe koszty pokrywa nasza firma .
5. Bezpieczne pakowanie w karton .
6 Kupując na kilku aukcjach za wysyłkę płacisz raz .
7. Każdy zakup dokumentowany jest paragonem z kasy fiskalnej .
8. Na życzenie faktura vat
9. Wysyłka zaraz po wpłacie na konto
Jak czytać malarstwo polskie. Od XI wieku do 1914 roku
Przedstawiony wybór ponad 150 dzieł malarskich istotnych dla dziejów polskiej sztuki od końca XI wieku do wybuchu I wojny światowej ma na celu zwrócenie uwagi na bogactwo treści, na znaczenia i na formę obrazów, które powstawały w Polsce lub były zamawiane z myślą o polskim odbiorcy. Mamy więc przed sobą nie tylko malarstwo sztalugowe, ale także „obrazy” z ksiąg (iluminacja), obrazy będące elementem architektury (freski i malowidła ścienne) oraz ikony, których emocjonalny kult, jak w wypadku Matki Boskiej Częstochowskiej, przysłaniał nierzadko postać artystyczną dzieła. Czy poprzez ten wybór możemy „odczytać” kod kulturowy, czy istnieje jakaś specyfika treści, formy i wyrazu charakterystyczna dla jednej z najstarszych państwowości europejskich, jaką była Polska? Czy możemy w obrazach tych znajdować obraz świata leżącego na przecięciu wielu kultur, gdzie Wschód spotykał Zachód, gdzie religie i narodowości budowały różnorodność tradycji? Zaproponowany wybór dzieł jest próbą zebrania „malarskich głosów”, które tworzą „polski język wizualny”, ich „odczytywanie” jest zarazem prezentacją wielu metod, które historia sztuki zaproponowała, aby zbliżyć się do obiektów swoich badań. Czy próbą udaną, ocenić może czytelnik, a raczej chyba widz czytający.
SPIS TREŚCI
1. Sakramentarz Tyniecki, ok. 1060-1080 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
2. Malowidła w komnacie trzeciej kondygnacji Wieży Mieszkalnej w Siedlęcinie, ok. 1340-1346 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
3. Sceny Maryjne, Zwiastowanie Józefowi i postaci świętych. Polichromia w prezbiterium kościoła św. Jana Chrzciciela
(dawniej Bożogrobowców) w Gnieźnie, ok. 1350-1360 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
4. Św. Jan Chrzciciel i Św. Jan Ewangelista, tzw. Święci Janowie. Malowidła ścienne w prezbiterium
Bazyliki katedralnej pw. Świętych Janów w Toruniu, ok. 1351-1360 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
5. Zespół malowideł ze sceną fundacyjną Wierzbięty z Paniewic.
Opactwo pocysterskie pw. Najświętszej Marii Panny i św. Mikołaja, Ląd nad Wartą, 1370-1372 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
6. Poliptyk Grudziądzki. Pomorze Gdańskie, ok. 1390 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
7. Psałterz Królowej Jadwigi, zwany też Psałterzem fl oriańskim, ok. 1399-1400 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
8. MISTRZ ANDRZEJ I WSPÓŁPRACOWNICY, Zespół fresków bizantyńsko-ruskich. Kaplica Zamkowa Trójcy Świętej
w Lublinie, ok. 1418 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
9. MALARZ MAŁOPOLSKI, Epitafi um Wierzbięty z Branic, ok. 1425 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
10. MISTRZ TRYPTYKU Z WIELOWSI, Legenda św. Jadwigi Śląskiej, ok. 1430-1440 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
11. Matka Boska Częstochowska, XII-XIV w. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
12. Pietà z Tubądzina, ok. 1450 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
13. Część środkowa Poliptyku św. Barbary, 1477 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
14. MIKOŁAJ HABERSCHRACK, Kwatery Poliptyku Augustiańskiego, 1468 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45
15. MISTRZ CHÓRÓW ŚWIĘTOKRZYSKICH, Św. Eustachy na łowach, 1467 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
16. JAN WIELKI, Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny. Kościół oo. Bernardynów w Warcie, ok. 1490 . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
17. Tablica Dziesięciorga Przykazań, ok. 1480-1490 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
18. Graduał Jana Olbrachta, 1499-1506 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
19. Kodeks Baltazara Behema, 1503-1506 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
20. Mszał Erazma Ciołka, 1515-1518 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
21. Grajkowie wśród motywów kwiatowych. Kościół Świętej Trójcy w Grębieniu koło Wielunia, ok. 1520-1530 . . . . . . . . . . . . . . . 62
22. MALARZ POZNAŃSKI, Rozsiekanie zwłok św. Stanisława, 1521 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
23. Bitwa pod Orszą, ok. 1530 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
24. STANISŁAW SAMOSTRZELNIK, Jan Długosz, Catalogus Archiepiscoporum Gnesnensium oraz Vitae
Episcoporum Cracoviensium, ok. 1531-1535 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
25. MARCIN KOBER, Portret króla Stefana Batorego, ok. 1583 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
26. MARCIN KOBER, Portret Anny Jagiellonki, ok. 1595 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
27. Portret Katarzyny z Lubomirskich Ostrogskiej, 1597 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
28. Rolka sztokholmska zwana także Rolką wazowską lub Polskim Rulonem, po 1605 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
29. IZAAK VAN DER BLOCKE, Apoteoza Gdańska, 1606-1608 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
30. ANTON MÖLLER, Model świata i społeczeństwa gdańskiego, ok. 1600 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
31. Portret Tomasza Zamoyskiego, ok. 1608 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
32. HERMAN HAN, Koronacja Najświętszej Marii Panny, 1623-1624 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
33. TOMASZ DOLABELLA, Bitwa pod Lepanto, 1632 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
34. TOMASZ DOLABELLA, Portret Stanisława Tęczyńskiego, ok. 1634 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
35. BARTHOLOMÄUS MILWITZ, Pożar na Długim Targu w Gdańsku, ok. 1650-1656 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
36. Portret profesora Jana Brożka, 1652 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
37. BARTŁOMIEJ STROBEL, Portret Martina Opitza von Boberfelda, 1636-1637 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
38. DANIEL SCHULTZ, Portret króla Jana Kazimierza, ok. 1660 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
39. DANIEL SCHULTZ, Portret Jana Heweliusza, 1677 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
40. ANDRZEJ STECH, Spacer przed murami Gdańska, 1670-1672 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
41. FRANCISZEK LEKSZYCKI OFM, Taniec śmierci z kościoła Bernardynów w Krakowie, ok. 1670 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
42-44. Portrety trumienne, XVII w. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
45. MICHEL ANGELO PALLONI, malowidła na sklepieniach przęseł południowej Galerii Pałacu Wilanowskiego,
ok. 1690 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118
46. JERZY ELEUTER SZYMONOWICZ SIEMIGINOWSKI, Pory roku, cykl malowideł w apartamentach
króla Jana III Sobieskiego i królowej Marii w Pałacu w Wilanowie, 1686 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
47. BOGDAN TEODOR LUBIENIECKI, Portret rodziny, 1690-1700 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
48. KRZYSZTOF LUBIENIECKI, Bakałarz, 1727 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
49. SZYMON CZECHOWICZ, Złożenie do grobu, 1731 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
50. Portret Kazimierza Boreyki, ok. 1735-1738 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
51. JAKUB WESSEL, Portret Hieronima Floriana Radziwiłła, ok. 1746 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
52-53. TADEUSZ KUNTZE-KONICZ, Sztuka (Akademia Sztuk), 1754; Fortuna, 1754 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
54. FRANCISZEK SMUGLEWICZ, Cesarz Tytus wita Agrypę i Berenikę w Rzymie, 1785 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
55. BERNARDO BELLOTTO, ZWANY CANALETTO, Widok Warszawy od strony Pragi, 1770 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
56. BERNARDO BELLOTTO, ZWANY CANALETTO, Widok Warszawy z tarasu Zamku Królewskiego, 1773 . . . . . . . . . . . . . . 143
57. ZYGMUNT VOGEL, Widoki z Warszawy i okolic, 1791-1808 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
58. MARCELLO BACCIARELLI, Sobieski pod Wiedniem, 1782-1783 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148
59-60. MARCELLO BACCIARELLI, Autoportret w brązowym fraku, 1793; Portret króla Stanisława Augusta
Poniatowskiego z klepsydrą, 1793 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150
61. JEAN-PIERRE NORBLIN DE LA GOURDAINE, Towarzystwo na wycieczce nad jeziorem, po 1777 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
62. JEAN-PIERRE NORBLIN DE LA GOURDAINE, Elekcja Augusta III Wettina na króla polskiego w 1733 roku,
ok. 1790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
63. GIOVANNI BATTISTA LAMPI STARSZY, Portret Stanisława Feliksa Szczęsnego Potockiego z synami –
Jerzym i Stanisławem, 1788-1790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
64. JÓZEF PESZKA, Portret Stanisława Kublickiego, 1790-1791 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
65. KAZIMIERZ WOJNIAKOWSKI, Zebranie towarzyskie w parku, 1797 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
66. KAZIMIERZ WOJNIAKOWSKI, Konstytucja 3 maja 1791, 1806 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
67. JAN RUSTEM, Portret Marii Mirskiej, Barbary Szumskiej i Adama Napoleona Mirskiego, ok. 1808 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164
68. ANTONI BRODOWSKI, Parys w czapce frygijskiej, ok. 1813-1814 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166
69-71. ANTONI BRODOWSKI, Edyp i Antygona, 1828; ALEKSANDER KOKULAR, Edyp i Antygona, 1825;
ALEKSANDER KOKULAR, Wnętrze salonu w domu artysty, ok. 1830 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
72. WINCENTY KASPRZYCKI, Wystawa Sztuk Pięknych w Warszawie w 1828 roku, 1828 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
73. MARCIN ZALESKI, Widok Pałacu w Łazienkach latem, 1836-1838 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
74. FRANCISZEK KSAWERY LAMPI, Krajobraz górski z wodospadem, ok. 1820 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176
75. WALENTY WAŃKOWICZ, Portret Adama Mickiewicza na skale Ajudahu, 1827-1828 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178
76. JAN NEPOMUCEN GŁOWACKI, Morskie Oko, 1837 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180
77. FRANCISZEK TEPA, Portret Adama Józefa Potockiego, 1853 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182
78. FELIKS PĘCZARSKI, Szulerzy przy świecy, 1845 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184
79. PIOTR MICHAŁOWSKI, Defi lada przed Napoleonem, 1837 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186
80. PIOTR MICHAŁOWSKI, Napoleon na koniu [wersja duża], po 1846 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187
81. JANUARY SUCHODOLSKI, Bitwa pod Somosierrą, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189
82. HENRYK RODAKOWSKI, Portret generała Henryka Dembińskiego, 1852 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 192
83. JÓZEF SIMMLER, Śmierć Barbary Radziwiłłówny, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194
84. ARTUR GROTTGER, Ucieczka Henryka Walezego z Polski, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198
85. ARTUR GROTTGER, Autoportret, 1867 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200
86. JULIUSZ KOSSAK, Amazonka, 1868 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 202
87. HENRYK RODAKOWSKI, Wojna kokosza, 1872 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204
88. ALEKSANDER KOTSIS, Ostatnia chudoba, 1870 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206
89. MAKSYMILIAN GIERYMSKI, Patrol powstańczy, 1873 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208
90. MAKSYMILIAN GIERYMSKI, Noc, 1872-1873 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209
91. JAN MATEJKO, Stańczyk, 1862 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210
92. JAN MATEJKO, Kazanie Skargi, 1864 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212
93. JAN MATEJKO, Bitwa pod Grunwaldem, 1878 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214
94. MAURYCY GOTTLIEB, Salome z głową świętego Jana, ok. 1878 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224
95. WOJCIECH GERSON, Śmierć Przemysława, 1881 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226
96. HENRYK SIEMIRADZKI, Sąd Parysa, 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228
97. HENRYK SIEMIRADZKI, Dirce chrześcijańska, 1897 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230
98. FRANCISZEK ŻMURKO, Z rozkazu padyszacha, 1881 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232
99. MAURYCY GOTTLIEB, Ahasverus (Autoportret), 1876 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234
100-102. JÓZEF CHEŁMOŃSKI, Babie lato, 1875; Kuropatwy, 1891; Bociany, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235
103. JAN STANISŁAWSKI, Bodiaki, 1885; Bodiaki pod słońcem, 1895 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 238
104. JÓZEF BRANDT, Matka Boska Poczajowska (Modlitwa na stepie), ok. 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 240
105. ALEKSANDER GIERYMSKI, W altanie, 1882 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
106. JÓZEF PANKIEWICZ, Lato, 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 246
107. LEON WYCZÓŁKOWSKI, Kopanie buraków I, przed 1893 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248
108. ALEKSANDER KOTSIS, Giewont, ok. 1870-1875 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 250
109. ADAM CHMIELOWSKI, Opuszczona plebania, 1888 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252
110. ALEKSANDER GIERYMSKI, Piaskarze, 1887 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 254
111. WŁADYSŁAW PODKOWIŃSKI, Nowy Świat w Warszawie w słońcu (w dzień letni), 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 256
112. STANISŁAW WITKIEWICZ, Pejzaż zimowy z Tatr, po 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258
113. STANISŁAW WITKIEWICZ, Czarny staw – kurniawa, 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260
114. JULIAN FAŁAT, Oszczepnicy, 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 262
115. LUDWIK DE LAVEAUX, W drodze do Morskiego Oka, 1889 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264
116. WOJCIECH GERSON, Cmentarz w górach, 1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266
117. JÓZEF PANKIEWICZ, Nokturn – Łabędzie w Ogrodzie Saskim w Warszawie nocą, 1893-1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 268
118. WITOLD PRUSZKOWSKI, Wizja, ok. 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270
119. JACEK MALCZEWSKI, Melancholia, 1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273
120. JACEK MALCZEWSKI, Sztuka w zaścianku, 1896 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 276
121. STANISŁAW WYSPIAŃSKI, Chochoły (Planty nocą), 1898-1899 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 278
122. WOJCIECH WEISS, Opętanie, 1899-1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 280
123. WŁADYSŁAW PODKOWIŃSKI, Szał (szkic), 1893 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 282
124. WŁADYSŁAW ŚLEWIŃSKI, Czesząca się, 1897 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284
125. WOJCIECH WEISS, Wiosna, 1898 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 286
126. APOLONIUSZ KĘDZIERSKI, Dziewczyna z dzbanem, ok. 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288
127. STANISŁAW WYSPIAŃSKI, Macierzyństwo, 1902 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290
128. JÓZEF MEHOFFER, Dziwny ogród, 1902-1903 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 292
129. JACEK MALCZEWSKI, Śmierć, 1902 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295
130. JACEK MALCZEWSKI, Hamlet polski – portret Aleksandra Wielopolskiego, 1903 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 297
131. EDWARD OKUŃ, Autoportret z żoną na tle Anticoli Corrado, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 298
132. FERDYNAND RUSZCZYC, Stare jabłonie, 1900 . . . . . . . . . . . . . . .
Link: allegro.pl/-i6075987815.html